Програмиране за Деца с новия Scratch 3.0
Януари - Юни 2019 | Бургас
Бременските Музиканти - Музикална интерактивна история
1. Създай нов файл, изтрий котешкия спрайт и добави нов спрайт , избери еднорог, зебра, кон или магаре от библиотеката с елементи.
От меню Add Extensions долу в ляво добави Music, трябва да се появи нова палитра под My Blocks, както е показано на картинката
Добави фон по избор от Backdrops /областа долу в дясно/
2. Създай нов скрипт за спрайта като добавиш блоковете показани по-долу.
В блок код Forever loop нареди 4те барабанчета с по 0.5 такта както са показани.
Те ще бъдат твоя ритъм и ще свирят постоянно.
Отгоре сложи когато е щракнат зеления флаг.
3. Създай нов скрипт закачен за спрайта Еднорог/Зебра като добавиш блоковете показани по-долу. Скрипта се стартира когато натиснеш върху него т.е. животното започва да свири на кларинет.
Сложи нотите и продължителността им както е показано по-долу. Експериментирай, смени инструмента на своя герой.
4. Направи нов спрайт с персонаж куче. Създай нов скрипт закачен за спрайта а като добавиш блоковете показани по-долу. Скрипта се стартира когато натиснеш върху него т.е. животното започва да свири на инсттрумента.
Сложи нотите и продължителността им както е показано по-долу. Експериментирай, смени пианото с Pizzicato например.
5. Направи нов спрайт с персонаж котка. Създай нов скрипт закачен за спрайта, като добавиш блоковете показани по-долу. Скрипта се стартира когато натиснеш върху него т.е. коткта започва да свири на инсттрумента Wooden Flute.
Сложи нотите и продължителността им както е показано по-долу. Експериментирай, смени флейтата с друг инструмент.
6. Направи нов спрайт с персонаж петел. Създай нов скрипт закачен за спрайта, като добавиш блоковете показани по-долу. Скрипта се стартира когато натиснеш върху него т.е. петела издава звука Rooster.
7. Направи нов спрайт с персонаж човек/космонавт/рицар. Създай нов скрипт закачен за спрайта, като добавиш същите блоковете като при петела. Отиди на таб/раздел Sounds и от менюто долу в ляво избери Record. Запиши своя звук, обработи го, добави му ефекти и го закачи в скрипта.
8. ❗ Бонус Задача
Добави нов спрайт с костюм стрелка нагоре. Направи скрипт с блокове код when this sprite clicked и под него change tempo by 10. С десния бутон на мишката Duplicate, и направи костюма да е стрелка надолу на 2рия спрайт. Смени 10 с -10 в стойността на темпото. С тези две стрелки ще усилваш и намаляш темпото на своята музикална композиция
❗❗ Точно под блока със зеленото знаме сложи Set tempo to 120 който е в палитра Music. С това задаваш началното темпо на музикантите.
Направи и тествай!
8. ❗❗Бонус Задача 2
Раздвижи всички персонажи/спрайтове по сцената като се съобразяваш с тяхната физика и фона/backdrops на проекта ти. Експериментирай с движения в различни посоки и различни цикли/loops/. Включи и смяна на костюмите на героите в историята.
Направи и тествай!
💥🎉📣🎆🌟 Поздравления, ти направи своя музикална интерактивна интерпретация на известната приказка на братя Грим "Бременските Музиканти" в новия Scratch 3.0!
Програма на обучението „Програмиране за деца с новия Scratch 3.0“
Повече инфо за курса Програмиране за деца с новия Scratch 3.0 в Бургас
© Някои от материалите използвани по-горе, както и логото на Scratch са собственост на Lifelong Kindergarten Group at the MIT Media Lab и са използвани под Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.0 license