Програмиране за Деца с новия Scratch 3.0
Януари - Юни 2019 | Бургас
Избери нов спрайт – Балон
Избери от палитра Sound -> Play Sound When Clicked блок код
Създай променлива Score / Точки :: Variables -> Make a Variable
Избери от палитра Variables -> Change “Score” by 1 блок код
Избери от палитра Motion -> Go To Random Position блок код
Добави от палитра Looks > Change Color Effect блок код
Нулирай точките с блок код Set Score to 0 – в палитра Control
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ремикс на играта с няколко малки промени и добавени блокове код
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Смени блокa за цикъл /Loop/ Forever с Repeat (50) за да накараш балона да се появява на сцената само 50 пъти
Промени стойността на блок Wait 1 second с число между 0.5 и 1 за да накараш балона да изчезва по-бързо от сцената и играча да има по-малко време за реакция – правиш играта по-бърза
Нарисувай спукан балон в таб Costumes за да го използваш в Switch costume to блока код
Използвай блока Next Costume от палитра Looks и го сложи в скрипта When this sprite clicked
В блока код за цикъл /loop/ Repeat (50) постави Switch costume to baloon1-a /костюма за спукания балон/
Програма на обучението „Програмиране за деца с новия Scratch 3.0“
- Какво е програмиране и програма, програмни езици, история на програмирането.
- Запознаване с интерфейса и възможностите на визуалната среда за програмиране Scratch 3.0
- Разучаване на различните блокове команди – Motion, Looks, Sound, Events, Control, Sensing, Operators, Variables и My Blocks
- Новите блокове в Scratch 3.0 – Music, Pen, Text to Speech, Translate
- Програмиране на първата ни семпла програма /игра/ в Scratch 3.0
- Движение в Scratch 3.0 – анимиране на обекти /sprites/ и движението им по сцената
- Клониране на обекти /sprites/ или как да пестим време
- Рисуване в Scratch 3.0 – рисуване на артистични фигури и геометрични шаблони /patterns/
- Създаване на сложни геометрични шаблони с блок Stamp
- Създаване анимации и ефекти на изображения
- Научете какво е слой /layer/ и как работят слоевете в Scratch 3.0
- Възпроизвеждане на звукови файлове и композиране на музика
- Направете пълна анимирана сцени сами
- Какво е променлива /variable/. Типове данни поддържани от Scratch 3.0
- Създаване на променливи и манипулирането им.
- Как да получите данни от потребителя /user input/ и да напишете интерактивни програми
- Концепция /за игра/ или сценарий /за анимирана история/ за финалния проект.
- Представяне на всички завършени проекти на децата в РобоКидс или онлайн.
Повече инфо за курса Програмиране за деца с новия Scratch 3.0 в Бургас
© Някои от материалите използвани по-горе, както и логото на Scratch са собственост на Lifelong Kindergarten Group at the MIT Media Lab и са използвани под Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.0 license